17 April 2010

CERITERA-CEriTerI 1

(gambar ini tiada kena mengena dengan cerita hanya sebagai SImBOLIK sahaja)






OH LELAKI ..!

Ada seorang mamat ni dulu hanyalah orang biasa-biasa saja tapi dah rezeki dia - jadi ar dia seorang yang mempunyai pangkat BESAR .Bermula la episode tragis mayB bcoz of the KEzuTAN Budaya kot.
         Isteri yang ada dirumah lupa nak diberi PErhaTIAN..kerana sibuk melayan kemanjaan PURa-PuRA Secretas yang berstatus isteri orang di pejabatnya. KeAyuan isteri dah x nampak agi ar seme yang isteri buat nampak x kena dan buruk nye aje dan apa saja  yang si Secretas tu lakukan adalah yang terINDah di hati dan MAtanya ..ye lah orang tengah ANgAu.
         Nak dijadikan cerita si Isteri ni dapat a tahu tentang PERcinTAan si suami .. agak-agaknya apa yang berlaku..?
         Semuanya kembali pulih seperti biasa, walaupun HATI si ISteRi ni telah BerKEcai. Tapi itulah sifat TERpuji seorang wanita - sentiasa mendahulukan kepentingan dan kebahagian orang lain sebelum DIriNYa. Si Isteri ini berusaha sedaya-upaya menjadi yang terbaik untuk si suami dan si suami pula bersikap eksen dan ego buat BIASA-BIASA je dengan si ISteri.
          Dalam diam-diam rupanya ada seorang lelaki yang sering terlihat SI IsTerI ini dan rupanya sedang memendam perasaan dengan siISTeri yang dianggap x punya keISTimewaan dan TAK diBEri Perhatian oleh si SUamI. Si LeLaki MisterI ini pula melihat si Isteri yang X dihargai tadi dengan nilai yang cukup ISTimewa bila dibandingkan dengan IStERinya yang jarang-jarang menguruskan keperluannya dan yang tidak tahu mengurus diri dan tidak mahu bergaya. HUH ! begitu pula ya pandangan orang lain terhadap si ISterI yang SI Suaminya Sedang sibuk memuji dan meliHAt kelebihan milik orang lain dan tidak menghargai apa yang di MikILinya.
          Agak-agaknya yang terjadi ?????????????

          Si Lelaki msteri ini kerana terlalu meminati dan memuja si Isteri yang tidak dihrgai oleh suamiNya tadi, akhirnya menghubungi si Isteri yang tidak dihargai oleh suaminya LALU meluahkan perasaannya. Apa agaknya REAKsi siIsTEri yang tidak dihargai oleh suaminya ek?

           TAnpa putus asa dan dengan kekaguman yang sungguh tebal terhadap siISteri yang tidak dihargai oleh suaminya ini ,si lelaki misteri ini setiap hari menghubungi siIsteri yang tidak dihargai oleh suaminya itu dan memberi kata pUJIAn dan sering bertanya Khabar pada siISTeri yang tidak dihargai oleh sisuami tadi. BAGAIMANA perasaan seorang isteri yang memang dahagakan pujian bila orang lain pula yang memberi pujian dan menaya khabar tentang dirinya setiap hari ? Adakah dia gembira? Adakah dia rasa dihargai?

            Dalam masa yang sama siSuami sibuk memberi kata pujian pada sekretas di kantornya yang mana si secretas ini pula apabila dirumah tidak menjaga keperluan suaminya malahan suaminya pula yang menyediakan makan dan minumnya. (Itulah kehidupan - kita selalu lupa untuk menghargai apa yang kita MILIKI)

             Apa agaknya yang terjadi pada siISteri yang tidak dihargai oleh suaminya , bila dirinya diberi perhatian oleh orang luar? Cair x hatinya ...


Pening ker BAca cerita ni..saja je tapi nampak tak apa kesan dari perbuatan siSUami dan bagaimana Pandangan SEtiap orang tidak SAma.

**Lihatlah pasangan kita dengan kasih-sayang dan sayangi mereka kerana JIKA kita leka memuja dan mengejar yang lain PASTI suatu hari nanti APA YANG KITA miliki diSAMBAR!!!!

1 comment:

  1. Bahaya kan .. silap2 si isteri tu jatuh hati pada si lelaki misteri tu pulak.

    ReplyDelete