14 February 2014

Pleaseee.....SAY NO TO VALENTINE . WHY ????


Rasanya tiap2 tahun dah di kaborkan dah di nasihatkan pada seluruh umat islam .. di ulangi ye pada seluruh umat islam supaya tidak mengikut kaum lain dalam BAB menyambut hari kasih-sayang yang dalam erti kata lain nya VALENTINE's DAY yang memang tiap2 tahun mereka raikan pada tarikh 14 feb..

Dah berbuih mulut para ulama.. ustaz-ustazah.. malah ibubapa pun ramai yang menasihati anak2 muda untuk tidak meraikan hari VD ni.

Yang ummi terkilan amat-amat sangat ada juga yang dah tua bangka masih nak sambut VD ni.. tah di mana letaknya akal logik mereka.. yang muda mungkin boleh kita kata kurang faham.. atau lambat paham sebab muda dan darah muda (*apa pun salah tetap SALAH) malangnya yang dah tunggu masa je nak di kapan kan ni kenapa masih tak paham2.. alasan bodoh tu dah x laku .. nak sambut hari kasih-sayang semalam boleh ape.. esok pun boleh ape.. kenapa pada 14/2 ni juga yang ko nak sambut ... poyo la sangat .. amarica la sangat konon.. (* nak marah pun ummi x kisah )


Dah macam2 cara dah sahabat2 kita ni buat untuk selamatkan akidah sahabat2 yang masih tebal ke*mangkau*an nye..
Golongan2 yng masih bersabar dan berusaha dalam memberi kesedaran pada mereka2 yang liat ni tiada niat lain melainkan kerana cintanya pada agama dan sahabat seagama (ISLAM)


BANGKITLAH..

bangkitlah..

bangkitlah..

terima lah kenyataan 
yang HARAM TETAP HARAM
yang halal yang masih ada !


*kredit pada FB page :   INDAHNYA BERPURDAH (https://www.facebook.com/Indahnyaberpurdah
(gambar2 diatas diambil dari page ini)



No comments:

Post a Comment