12 October 2015

Makan di mana ? Jom Cendol @ Senawang

Tulisan : Has Jan
Foto : Has Jan

Bismillah,
Salam sejahtera,

CENDOL @ SENAWANG 

Baru-baru ini menjadi viral di Facebook tentang Tokey Cendol Kuang Ajau di Senawang , mak ai tajuk nya menyentap jiwa bila di baca. Walau apa pun gara-gara tajuk itu lah gerai cendol beliau di serbu peminat cendol hingga membawa saya juga ke sana.

Dalam cuaca terik di tengahari saya bersama suami dan anak-anak singgah ke gerai cendol Maha yang mana kedudukannya di kawasan kilang serta berhampiran Sekolah agama as sofa dan berdepan dengan Kilang Sahabat Retort Food.





Jangan tak percaya, ramai yang sanggup beratur panjang walaupun dalam panas terik (termasuk la saya ( alang2 dah sampai , biar lah dapat merasa kan)

Cendol Durian RM3.50 
Rasa cendol yang tidak berapa manis dan durian yang segar memang mampu 
menyegarkan tekak time cuaca panas terik seperti sekarang .

Menu dan Harga  untuk memudahkan pelanggan membuat 
pilihan , oh ye disini adalah LAYAN DIRI ye . Sambil-sambil beratur tu boleh la jeling2 dan fikirkan apa yang nak di order . Bila sampai turn saya terus abang misai wak doyok pantas mengambil order untuk cendol dan adik-adik manis pula mengambil order rojak  (hehe saya yang letak nama tu sebab misai brother yang amik order tu ala-ala wak doyok) . Kerja mereka pantas , maka tak terasa panas hati walaupun terpaksa berpanas matahari untuk semangkuk cendol. Anak-anak muda ini juga tidak lokek dengan senyuman pada setiap pelanggan mereka walaupun nampak kepenatan .


ROJAK AYAM + Kuih  RM5.50


Pada pengemar Cendol, boleh la mencuba cendol di sini . Jika di tanya saya berapa bintang saya nak bagi , saya akan bagi 4/6 . Itu hanya pandangan saya, yang pasti lain orang lain seleranya. Tak salah mencuba , kalau tak cuba kita tak tahu. 

Bangga dengan anak-anak muda ini yang rajin berusaha , tak kira lah apa jua pekerjaan yang mereka lakukan yang pasti mereka ada wawasan dalam hidup mereka. Semoga perniagaan mereka akan lebih maju , kaya dan Berjaya dunia akhirat .

2 comments:

  1. Kak Has...sedapnyeee tengok makan-makan ni....bling bling mata tengok...

    ReplyDelete
  2. hehe sedappp, zeela kena try tau

    ReplyDelete