25 June 2010

HuJAN,EkSideN,MAuT

Dari sebelum subuh hujan turun dengan lebat. Kesian anak-anak terpaksa  gie sekolah dengan keadaan camtu. Lebih kurang kul 9.30 baru hujan mula reda..

Hari ni hari jumaat, pukul 12.10 anak-anak dah balik sekolah. So seperti biasa aku keluar untuk amik anak-anak kat sekolah. Bukan jauh sangat pun sekolah dengan rumah, tapi kena jugak la aku memandu kesana.

Tiba kat simpang nak masuk highway...ada banyak lak kete bergerak pelahan-lahan..."adui..apsal plak ni"?
Aku nampak kete polis "ni mesti ada roadblock"!
dengan pemanduan yang slow n stadey..tetiba aku ternampak ambulan..."sah ni..mesti ada eksiden"..! terjengok-jengok....tertinjau-tinjau...aku mencari kenderaan apa yang terlibat dalam eksiden tu..tapi tak leh nampak sebab banyak sangat kete..menutupi kawasan kejadian.

Slow n stadey aku membuat pemanduan berhemah..tapi masih dalam mood "jengok-menjengok" "tinjau-meninjau" .

Tetiba....
korang tau apa aku nampak..?
huhuhhh..sekujur tubuh berselimut putih...dengan kakinya yang terjulur keluar dari kain yang menutupi tubuh kakunya.

So...secara rasminya aku dah dapat jawapan bahawa kemalangan yang terjadi tu telah meragut satu nyawa....

Nanti akan aku usha-usha punca kemalangan dan siapakah gerangan mangsa "malang" tersebut..
mungkin kah dia orang kampung seberang?
atau..
adakah dia pengguna jalan-raya yang menumpang lebuhraya itu..?

APA-APA pUN NanTILah AKu PAStiKAn

No comments:

Post a Comment