29 June 2010

pENaTNYa...

PeNAt  betul ai ni, dari pagi kelam kabut ngemas umah. (mana yang sempat jew) ..pastu hinggap jap kat Fb jenguk cite terkini..Kendian aku memandu menuju ke Ayer Keroh untuk ke Aeon Ayer Keroh ada appointment ngan ms Beautician di Fe'Maritz Salon.

Dah sampai sana ...dapat relax dan tido lena tak lena dibuai lagu yang beralun lemak cili padi..dan bila wajah aku mulai diurut lembut dek tangan amoi yang cun tu..hilang kejap ketegangan diwajah aku.


  kartun Pictures, Images and Photos
Hampir 2 jam aku terbaring di katil facial ..sebenarnya itulah rutin aku setiap sebulan sekali...pergi salon/spa untuk membelai wajah..
Rupa tu nak kata cantik...tidak la cantik mana...manis nyer ada la skit..huhuhu..tapi ni kira hadiah untuk aku sebagai suri la...asyik dok wat keje umah je..muka nak kena jaga gak..badan nak jugak diurut..dan di scrub , biar hilang semua bau-bau bawang tu huhuhu..

Dulu aku rajin menepek di salon rambut..saja nak kemas dan bagi rawatan skit pada rambut yang dah pun beruban ni..tapi sejak akhir-akhir ni , malas pulak aku nak bertenggek ke salon kak di atas bukit kat umah aku ni..tah la apa sebabnya ..!

Tapi rutin untuk aku ke spa/salon wat rawatan muka ... harussss aku teruskan..

Dah habis rawatan , bermula la tugasan seperti biasa semula...'KERJA-RUMAH'...dan tugasan 'SURI'...



DSCF8391Oleh kerana perancangan masa hari ni tak berapa teratur..jadi aku jadi terkejar-kejar skit...dari Ayer Keroh nak ke sekolah anak..aku memecut laju kenari merah...fuhh..mengalahkan pelumba professional la. Aku cilok kiri...aku cilok kanan, memotong kete-kete yang merayap di  tengah-tengah highway macam kura-kura ni...s 027 sakit ati aku tengok ..
aku ingat pemandu wanita ..tapi seme yang memandu slow tu pemandu LELAKI...di ulangi LELAKI... bukannya pemandu wanita seperti yang selalu dikutuk-kutuk selama ini.

DSCF8410 
Tiba di traffic light Krubong..tiba-tiba ada sebuah myvi putih memotong kelajuan aku...ishhhh ni nak lawan tokey ni..(kata hati aku berlagak)...AKu tekan  minyak terus membontoti keretanya bila dapat memotong aku toleh...kearah kete putih yang dasat jugak pemanduannya...POMPUAN rupernya...dasat..dasat...gembira aku ..kerana pemandu wanita sekarang juga hebat dijalanan...

DSCF8418
Akhirnya aku sampai di sekolah anak aku 5 minit sebelum waktu persekolahan tamat....

KESIMPULANNYA ...JANGAN ANGGAP SEMUA WANITA NI LEMBAB BILA MEMANDU ...LELAKI PUN ADA YANG CAM KURA-KURA TAU..! (jangan marah..dah memang kenyataan) hahhaha..

No comments:

Post a Comment