23 June 2010

PePAgi DAh KeNA Gie ToYOtA SErv Ctr.


Kul 5 aku dah wake-up ai ni..huhuhu..huB-B dah wat appointment ngan ToyoTa Serv Ctr ada complain nak di selesaikan.

Monday , my HuB-B dah bawa innova ni gie service but budak yang wat service tu bgtau dia tak sempat nak abiskan...sebab waktu keje dah tamat..

so kenalah aku plak yang bawa kete ni di pagi hari dengan iringan hujan yang lebat. Klu kat umah dah sah-sah aku "bantai" tidoq.

Ikutkan pesan HUb-B , awal pagi bersiap  , lebih awal dari anak-anak nak gie sekolah..dah siap mandi..wat breakfast ala kadar untuk anak-anak dan lepas mereka gerak gie sekolah dan HUb-B aku gie keje , 7.30am aku pun trus kuar.

Dengan slamber kodok aku memandu minova (bak panggil anak buah aku - Atin) ke Cheng untuk ke Toyota Serv Ctr. Sepanjang perjalanan hanya hujan yang menemani aku. Sejukkkk ooooo !.

Hari ni aku tak de mood nak berlumba dijalan raya, sebab aku bawa kete Hub-B aku..nanti bising plak dia klu aku ter TERJAH lubang..bumper..atau pepe bonggol laa..jadi kesan nya pagi ni aku memandu dengan 'Cool' dan dengan berhemah.

Hub-B dah pesan jangan lambat sebab appointment kul 8am dan pesannya lagi klu boleh sampai awal 7.45am dah kena ada kat sana..

Baiknye planning..ngam-ngam 7.45am aku sampai dalam kesejukan pagi yang hujan dan aircond yang memang dah sejuk. Dah terpacak aku kat luar opis bebudak ni. Aku tengok kiri..aku tengok kanan..huhuhu aku orang petama yang sampai..
dalam ati terpikir nak dok luar ke nak masuk..ni waktu keje start kul 8am.
Tetiba lalu pakcik guard ..aku pun.."Tumpang tanya encik" dengan penuh sopan aku bersuara " dah boleh masuk kedalam ke sebab waktu keje start kul 8am ni?" tanya aku pada pakcik guard tu..
"eh..boleh..dah ada orang kat dalam tu..boleh la duduk dalam.."kata pakcik guard tu dengan penuh tertib.
"masuk lah..duduk kat dalam ni" siap tolong bukakan pintu lagi. "Terima kasih , encik" sopan nya aku ..huhuhu leh wat menantu..keh keh keh .Aku pun masuk kedalam ..dengan senyum simpul ..ngeee

Dah deal ngan staff kat ToYoTA aku bagi dia kunci trus aku bukak lappy aku untuk berkongsi cite ai ni.

masalahnya sejuk bebenor kat sini..nasib baik tempat aku pilih ni dekat ngan 'Toilet'..senang nak wat 'urusan' nanti..


3 comments:

  1. hmmm dah lama tak service kete

    ReplyDelete
  2. minova..
    chomel je anak sis sebut...

    =)

    ReplyDelete
  3. huhuhu..anak buah tu 4 tahun - yg buat cute sebab dia pelat..huhuh

    ReplyDelete